събота, 18 декември 2010 г.

Топли идеи за студени зимни дни

Тази седмица се оказа доста натоварена и изнервена. и много, много, много изтрещях !  Онези които познават особеностите на пиперливия ми характер, побързаха да залегнат ниско и на прибежки да се изнесат от полезрението ми:) Имаше няколко случая на хора, които не успяха да се ориентират добре в обстановката и паднаха невинни жертви... Най- тежко пострадаха, тези които решиха, че това е най- подходящия момент да ми обясняват принципите на живота и да правят чупки в кръста. Даже да предположим, че точно в този момент съм била  в състояние на пълен ментален покой (не че се случва), пак нямаше как да им се получи. Наложи се да оцеляват във военна обстановка, под засилен артилерийски обстрел:) Хубавата новина е че може и да ми мине по някое време:)))) Предлагам ви 3 съвсем елементарни идеи за стоплящи напитки,  които потушават  стреса и  осигуряват 10 минути удоволствие.






Общото между всичките е ненатрапчивия нюанс на различни подправки


 Топъл шоколад

Класическият вариант е за кафяв шоколад
Разтапяте 1/3 шоколад на слаб огън. Добавяте чаша прясно мляко и настъргана кора от портокал. Ако сте привърженик на екстремните усещания, може да добавите мъничко лют пипер. Няма да съжалявате! Прецедете в голяма чаша, завийте се с топло одеяло и се настанете удобно пред телевизора с някой хубав филм:)

Може да пробвате и малко по нестандартен вариант с бял шоколад.
Разтапяте на слаб огън половин блокче бял аеро шоколад LZ. Добавяте мляко, 1/3-та пръчица ванилия, пръчка канела и звздовиден анасон. Прецеждате и пиете още горещо по 1 чаша рано сутрин преди ежедневната лудница да е отворила широко врати:)


Греяно вино

Има различни варианти, но почти във всички присъстват ябълка и портокал.

1 литър червено вино
2-3 резенчета портокал
2-3 резенчета ябълка
1 пръчка канела
1-2 счукани зърна кардамон
2-3 зрънца каранфил
черен пипер
по желание захар или мед
Зависи от настроените ми, но понякога изобщо пропускам момента с подслаждането.
Слагате всичко на слаб огън. Без значение, какви аромати слагате, основното правило е да не оставяте виното да заври!

Прецедете (аз не го правя) и консумирайте с хубава книга пред камината:)

Ароматен чай

Не ви трябва нещо специално. Просто хубава чаша и пакетче любим чай. Внесете малко персонализиране с пръчица канела и парченце портокал:)

Аз го пия без захар, но вие може да си го подсладите с мед.
Пийте го пред прозореца, докато навън вали сняг, всеки път, когато имате нужда от 5 минути, прекарани само със собствените си мисли:)

13 коментара:

  1. Чудесни снимки правиш, Руми!

    И прекрасно настроение създават!

    Нека да са все така топли, уютни, ароматни и приятни идните дни :-))

    ОтговорИзтриване
  2. Ох,ох, аз се стоплям само като ти гледам прекрасните снимки! Топли, уютни, размечтаващи (в съществуването на последното прилагателно не съм много сигурна:)), но на мен така ми действат.
    И предложенията "звучат" примамливо:)

    Присъединявам се към пожеланията на Дими.

    ОтговорИзтриване
  3. Лулу,толкова е сгряващо и уютно при теб!Избирам си виното:)
    За съжаление,незнайно по чии Мърфови закони,в края на годината винаги е много напрегнато в офисите...

    ОтговорИзтриване
  4. Лулу, двете напитки са чудесни за началото на деня, ама това греяно вино :))) къде го пусна сутринта?

    Много ми харесва обаче, не съм пробвала с толкова подправки.

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, какви снимки само. Красота и чудно боке! Истинско удоволствие бе да се отбия тук днес.

    ОтговорИзтриване
  6. Дими, благодаря! Желая ти много красиви коледни моменти!
    МИлена, поне в моя речник, има такава дума и си я ползвам много често:)
    Диди, благодаря:) В моята сфера по принцип е натоварено по това време, така че би следвало, ако не друго, то поне да съм подготвена психически:)
    Пепчо, всъщност публикацията трябваше да е за вчера вечерта, но изпих експоната и нищо не направих:)))))
    Тони, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  7. Руми,
    избирам си и аз виното. Повече ми допада от чая :) Снимките са уникални. Поздрави за теб

    ОтговорИзтриване
  8. Снимките ти са невероятни и толкова Коледни ! Носят настроение, домашен уют и топлина! Пожелавам на теб и всички твои любими хора една прекрасна и приказна Коледа!

    ОтговорИзтриване
  9. Хи-хи, имам същата чаша в беж и екрю на точки. Забранила съм на народа да ми я пипа, че ми е много любима, а е в един екземпляр.

    За мен - чай и вино, идеално преборвам стресО с тях.
    Шоколадът не ме изкушава особено, но май трябва да пробвам най-сетне да си направя топъл...

    ОтговорИзтриване
  10. Публикацията ти топли не само тялото, но и сърцето, много е уютно тук, както винаги.
    Весели празници, Лу!:)))

    ОтговорИзтриване
  11. За мен виното! Отново е много уютно и празнично тук, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  12. Spero di non essere una vittima innocente ;)
    ciao un abbraccio e ti auguro una buona settimana ciao

    ОтговорИзтриване
  13. Руми, много топлина, уют, аромат и настроение има отново при теб! И впечатляващи снимки...
    Взимам си един горещ бял шоколад, благодаря ти за сладкия пост! :)
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...