петък, 23 септември 2011 г.

Честита есен


 Та - даааа, есента дойде! Не ви е есенно?! Всъщност и на мен не ми е, още повече че след десетина дни се каня пак да ходя на море:) И все пак астрономите твърдят, че днес сменяме сезоните. Синоптиците не са на същото мнение:)


 Съвсем тематично, днешната рецепта е традиционно българска, мнооого есенна и подозирам, че когато са я измисляли, основната идея е била да се понатрупат още няколко килограма за идващата тежка зима. Изобилието от калории, което ще демонстрирам е Пълнена тиква с локум, ядки и плодове.





Истината е, че харесвам есента, дори и да не е фаворитът ми сред сезоните. Мъглите и дъждовете ни най- малко не ме притесняват. Това ми е любимото време за снимане. Имам си даже система за предпазване на апарата от влага. Между другото включва и найлонова шапчица за баня. Не е много естетически издържано, но пък е ефективно:) Освен това много обичам да се разхождам рано сутрин, когато времето е хубаво. Обожавам меката светлина и сутрешната роса.


 Харесва ми да разритвам падналите есенни листа, да си събирам жълъди и кестени. Не че после ги правя нещо. Просто ми седят по джобовете, докато изсъхнат и се спаружат. Днес сутринта вадех есенните якета и си открих едни такива миналогодишни:)


А най- най- любимо ми е когато навън вали, аз съм си в къщи, завила съм се на топло и си чета книжка. Все пак се надявам, че до тогава има още време и за момента ще се ограничим до хубаво циганско лято с хладни сутрини и топли дни.


Другото, което харесвам в есента е изобилието от плодове и зеленчуци. Сергии с огромни количества тиква, струпани направо на тротоара, изгнил Москвич и изтърбушен стар фотьойл, на който е седнал пълничък чичко до античен кантар -  много култова гледка:)


 Истината е че тиквата за днешната рецепта си я домъкнах от морето, преди 3 седмици. Бяха толкова неустоимо оранжеви, така чаровни и фотогенични, че не можах да се въздържа.


Купих си и няколко кратунки, които пък изобщо нямат практическо приложение, но пък са перфектни за снимки.

Бях се спряла на друга рецепта, но се оказа, че основното достойнство на въпросните тиквете, които си напазарувах, се изчерпва с външния им вид. На практика от вътре са почти кухи и при печене и малкото тиква се стопява напълно.


Гениалната рецепта се наложи да остане за друг път, а сега ви представям моята пълнена тиква.



Продукти

1 малка тиква
100 гр стафиди
150 гр  сушени плодове
100 гр. орехи
100 гр. бадеми и лешници
2 кутии обикновен локум
200 гр. пресни плодове според сезона
Канела и мед на вкус

Приготвяне

  • Плодовете и ядките се накисват във вода от вечерта. По желание може да сложите 3-4 с.л. ром.
  • Отрязва се горната част на тиквата, и се запазва за похлупаче
  • С лъжица се изчиства вътрешността на тиквата от всички семки
  • Плодовете се нарязват на следни кубчета
  • Ядките, сушените и пресните плодове се смесват с нарязания на парченца локум, канелата и меда. С получената смес се пълни тиквата
  • Похлупва се с капачето, което отрязахме в началото и се пече на 150 градуса около час. Времето е много ориентировъчно и зависи от тиквата. 
  •  


Използвам случая да се похваля с още една публикация. От списание Домашна кухня ме поканиха като гост:) Материалът излезе миналата седмица в бр.27.


13 коментара:

  1. Chudesna recepta i prelestni snimki ! Tuk , s izobilieto na klena i cvetovevete na listata my , esenta e prikazna!!!Pozdraviavam te za publikaciata !Enjoy the season!

    ОтговорИзтриване
  2. Лулу,
    изобщо не слушам синоптиците :)
    Прекрасни снимки цветово, леко есенни цветове
    и много есенна рецепта!
    Ще си хапна с удоволствие, но ще продължа да се потапям в летните слънчеви дни!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Всичко е прекрасно:). Хубава есен от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Руми, много красиво и много есенно е при теб! Снимките са убиец - пълнената тиква крещи да се излапа набързо (при теб винаги въздишам - в хубавия смисъл :))
    И честита пубикация, напълно заслужено са те поканили :)

    Хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  5. Честита есен и от мен Лулу, топло настроение се носи чудесните ти снимки. Много вдъхновение и фото-приключение. Поздрави Ива.

    ОтговорИзтриване
  6. Прекрасен сезон -
    обичам го и много ми допадна твоята презентация.
    Великолепни снимки, чудесни рецепти и страхотна публикация - моите поздравления, Руми и
    пожелания за една усмихната и щастлива есен, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасна тиква! Ядох такава вкусотия , но вътре имаше и малко сварено жито, за да обере водичката. Честита и публикация:)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно, Лулу!
    Много обичам тиква, та предложението ти ми легна на сърце.
    А колкото до есента, да ти кажа, че тук на морето е още лято (като изключим хладните сутрини) и ми се ще още малко да си остане така, есенния сезон е много хубав, но след него идва зима, а мръзненето, кишите, дебелите дрехи и прочие екстри хич не са ми по вкуса :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни есенни снимки,
    прекрасни есенни цветове,
    още по-прекрасно предложение за тиквата. Него обаче ще оставя за по-есенните дни.
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  10. Ох добре че се върна, че липсваше много. Прекрасни фотоси както винаги

    ОтговорИзтриване
  11. Прекрасни снимки и цветове ! Рецептата си е направо есенно изкушаваща :-) Прекрасни есенни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
  12. Прекрасна есенна картина! Топло и мъркащо настроение ми докара:) Поздравления за публикацията! Рецептата е изкушаваща! Красива и хармонична есен ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  13. Hermosa y exquisita receta luce espectacular,muy lindas fotos te felicito de todo corazón,me gustan mucho tus recetas,abrazos cordiales.

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...